woensdag 18 april 2012

Uit de oude doos


Een voordeel van een vrij nieuw blog, is dat je nog heel veel 'ouds' kunt laten zien.


Dit vlindertje is een detail van... een wasknijperzak. Nee, bepaald niet glamoureus ;). Maar goed, als je toch een wasknijperzak nodig hebt, waarom dan niet een beetje vrolijk?
Het zakje is gemaakt naar een patroon op Moda bakeshop.


Ik heb het zakje iets breder gemaakt, om vooral makkelijk bij de wasknijpers te kunnen. Dit zakje heb ik vaker gemaakt ('t is vlotter te maken dan het op eerste gezicht lijkt), maar die heb ik weggegeven. Dus daarvan geen foto's.. Wel van de andere kant:


De applicatie is machinaal gedaan, niet geheel volgens patroon maar wel in de sfeer van Don't look now!. Alleen is mijne wel de slordigere, snellere versie (het is maar een wasknijperzakje...).

Maar toen..., toen kochten we nóg een droogrekje, zodat ik wat makkelijker door kan met de was. Toen had ik nóg een wasknijperzak nodig! Ditmaal wilde ik er één haken en toen ik het patroon van haken en meer had gevonden, was het in een paar dagen gedaan. Ik haakte toen nog niet zo lang, dus de ene of de andere toer verschilde nogal eens in stekenaantal.... Aan de achterkant is het nog wel te zien, maar zolang hij goed hangt valt het niet zo op.


Vooruit, ook de achterkant:


De bloemetjes die er nog bij hoorden heb ik achterwege gelaten. Na al het harde werk op de mooie streepjes en het schulprandje, wilde ik ze niet wegstoppen onder bloemetjes!

Al met al bewijzen zulke projectjes toch maar weer dat hobby's als deze ook nog wel eens nuttige dingen opleveren :)

grtz

Ilse




Geen opmerkingen:

Een reactie posten