donderdag 28 augustus 2014

Muizen..

Laatst had ik wel weer eens zin om een muisje te breien. Ik heb het boekje van Karel en Suusje erbij gepakt, wat wit garen en ben direct begonnen. Heel stom, want het boekje begint bij het konijn.... Ik was al een heel eind op weg met het hoofdje voor ik het in de gaten had. Goed, een konijntje is ook leuk :)



De oren van het patroon vond ik niet zo mooi, dus dit keer heb ik die anders gedaan. Ik houd niet van die ribbels, dus heb gekozen voor een moss stitch (gerstekorrel in het nederlands?). Ook heb ik ze wat smaller gemaakt; een beetje meer zoals de eierwarmertjes van Little Cotton Rabbits.
Nu doet ze me denken aan Louise uit de serie 'Bob's Burgers'... Ok, nu ik het neusje geborduurd heb is de gelijkenis al iets minder, maar wanneer zo'n associatie eenmaal in je hoofd zit.... Ook flistst me steeds Donnie Darko door mijn hoofd  "Why are you wearing that stupid bunny suit?!"
Dit keer wilde ik ook het jurkje erbij breien, maar dat viel nogal groot. Het oogde wel heel preuts; het kwam tot de enkels en was zo wijd dat niets van de vorm van het lijfje meer te zien was. Dus dat jurkje heb ik doorgeschoven naar Suusje, die van vergelijkbaar garen maar met dikkere naalden gebreid is. Staat een stuk charmanter!


Dexter op de achtergrond ligt zich af te vragen waarom ik nou precies naast hem moet fotograferen..




Nu zitten ze gezellig samen op mijn washi-rekje, naast mijn buro.

grtz, 

Ilse

2 opmerkingen: