woensdag 3 april 2013

Streepjes

Gezien de lente nog niet zo'n vaart neemt, besloot ik me toch eens te wagen aan handschoenen. Zonder vingers, dat wel. Ik was een patroon tegengekomen dat ik zo leuk vond!
Ik ga nogal gauw overstag bij mooie streepjes.... Het zijn niet echt mijn kleurtjes, maar uit de bolletjes wol die groot genoeg waren, vond ik dit wel een heel leuke combinatie. Het ene garen is effen, het ander zelfstrepend. Dat geeft net even een speelser effect dan rechttoe rechtaan strepen.



Wat ik hieraan leuk vond is het accentsteekje; in plaats van te proberen de kleurwissel onzichtbaar te maken (lukt toch niet) is die expres in de andere kleur... Grappig toch?!



De eerste handschoen was vrij vlot af (2 dagen), nu de andere nog. Want dat is wel een nadeel van handschoenen en sokken: daarvan heb je er als het goed is 2 nodig....
Misschien is dat wel een leuke voor de volgende keer; 2 handschoenen die wel bij elkaar passen, maar niet helemaal hetzelfde zijn.
Het patroon was leuk om te breien, redelijk duidelijk beschreven en de manier van afkanten in een koordje kende ik nog niet: ook nog wat nieuws geleerd!



Vanavond maar eens flink doorbreien.... dan kan ik ze nog een paar keer dragen voor het warm wordt!

grtz,

Ilse



1 opmerking:

  1. Mooi, maar ik hoop dat je ze op kunt bergen tot de volgende winter!!!

    BeantwoordenVerwijderen