zondag 29 juni 2014

Weer wat nieuws...

De afgelopen dagen ben ik weer helemaal druk achter de naaimachine. Eigenlijk had ik mijn churn/dash blokken aan elkaar willen zetten, maar dat ging even niet. Ik leg dat dan namelijk op de grond om te schuiven tot ik de layout goed vind. Dan zet ik de blokken per twee aan elkaar, per vier etc. Maar daarbij leg ik de blokken steeds weer op de grond. Normaal is dat geen probleem, maar maandag heb ik twee verstandskiezen laten trekken, dus mag (en wil) ik niet bukken... Inmiddels gaat het al wel beter (het viel nog flink tegen) maar ik heb andere projecten gevonden om me in tussentijd te vermaken.. :)
Al een tijdje probeer ik mijn zwart-wit en grijze voorraad (mocht de naam eigenlijk niet hebben..) wat op te bouwen. Inmiddels heb ik al een aantal mooie stoffen, maar ik had nog geen idee hoe ik ze zou gaan gebruiken. Tot ik gisteravond een QAL tegenkwam.... :) Dit wordt een medallionquilt; in het midden zit een vorm (in dit geval een ster) en daaromheen komen verschillende randen. Het wordt dus ook een vierkante quilt. De ontwerpster wilde altijd graag zo'n quilt maken, maar vond het formaat altijd zo intimiderend. Dat herken ik wel; het gaat vaak om heel ingewikkelde mega-quilts. Mooi, maar mij net iets te ambitieus. Dit wordt een wandquilt, van zo'n 32 bij 32 inch. (80 bij 80 cm).
Veel QAL's gaan per week, maar deze is per maand. In november komt de 5e en laatste rand en de afwerkinstructies. Het lijkt me wel een lekker tempo, prima om 'erbij' te doen.



Alleen zwart- wit- grijs leek me niet handig hiervoor, ik was bang dat dan het patroon een beetje verloren zou gaan. Even heb ik nog gedacht aan aqua- lijkt me een heel goede accentkleur. Maar dat is interieurtechnisch niet zo'n heel logische. Dus ik heb besloten paars te nemen. Daarvan heb ik een aantal nieuwe stoffen die ik graag wil gebruiken en de quilt zou goed in de slaapkamer, gang of het trappengat kunnen hangen. Misschien zelfs ook wel in de kamer.

Het middenblok was het huiswerk van juni en die heb ik af. Dat ging vrij snel, maar volgende maand zal wel wat meer werk zijn. Ik heb expres nog geen zwart gebruikt, maar vooral lichte grijzen (zelfs een glittertje) om het midden licht en fris te houden.



Nu maar wachten op de instructies van juli, voor de eerste rand!

grtz,

Ilse

1 opmerking:

  1. O, dat ziet er al heel mooi uit!
    Sterkte met het herstel in je mond ;-)

    BeantwoordenVerwijderen