maandag 30 juni 2014

The Farmer's Wife

(ja, mijn strijkplankovertrek heeft z'n beste tijd gehad...)

In mijn vorige logje liet ik al doorschemeren dat ik met meer bezig was, dan alleen de mini-medallion.. Al geruime tijd kom ik steeds op blogs en pinterest blokjes tegen van de Farmer's Wife sampler quilt. In principe is het vergelijkbaar met Dear Jane of de Civil War quilt. Je koopt een boek, met daarin patroontjes voor veel verschillende blokken (in dit geval 111) en daarnaast een kijkje in Amerikaanse geschiedenis, aan de hand van een antieke quilt, brieven uit de burgeroorlog... Bij dit boek gaat het om de reacties die boerenvrouwen gaven toen hun gevraagd werd: Nu je weet hoe het leven is als boerenvrouw, zou je je dochter wel of niet aanraden een boer te trouwen? De schrijfster van het boek heeft per brief twee blokken bedacht en daarvan uiteindelijk een quilt gemaakt. 



Wat ik leuk vond aan deze quilt is dat ik heel veel blokjes in moderne stoffen zag, terwijl de blokken qua ontwerp heel traditioneel zijn. Ook zijn deze blokjes een handige maat; goed te doen op de naaimachine, nog net groot genoeg dat ik het ook best netjes voor elkaar krijg. Ik ben ooit wel aan Dear Jane begonnen, maar die deed ik met de hand. De laatste jaren naai ik helemaal niet meer met de hand, enkel een zoompje ofzo. Dus ik vrees dat Jane niet veel kans maakt...









Ik was zo ongeduldig met deze quilt dat ik meteen ben begonnen toen ik het boek besteld had. Dus ik heb niet gewacht tot het bezorgd werd...:) Op internet staan veel foto's en tutorials en ik weet dat een blok 6x6 inch wordt. De simpele blokken zijn zo heel eenvoudig uit te dokteren. Ik had er 7 af, toen bleek dat het boek al in de brievenbus lag...:) 
Inmiddels zit ik op 15 blokken. Ik heb de blokjes maar met washi tape aan de muur geplakt; dat staat wel gezellig! 




Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik nog niets van de brieven heb gelezen... 

grtz,


Ilse

4 opmerkingen:

  1. Beautiful farmers wife blocks. Thank you for entering my give away at
    Grace and Favour. I would love to ship to the Netherlands ; )
    Thanks for reading

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Dat ziet er nu al fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh mooi, en ik hou van al die kleurtjes!!! Helemaal leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. love your blocks. this looks like a fun addiction. great colors

    BeantwoordenVerwijderen