dinsdag 3 juni 2014

Sleutelhanger

Vorige week heb ik -eindelijk- een nieuwe fiets gekocht. Een échte fiets. Ok, die vorige deed het ook wel, maar toch. Ik gebruik mijn fiets om naar mijn werk te gaan, boodschappen te doen etc; ik heb mijn fiets veel nodig. De afgelopen jaren heb ik een ouderwetse omafiets gehad. Die fietst wel, maar dat is ook echt alles...
Nu heb ik vering (oh, wat een verschil als ik het spoor oversteek, alle heuveltjes, stoepjes en ongelijke bestrating etc) en versnellingen (goed doortrappen wanneer er geen wind staat of juist harde wind..).
Het is even wennen dat ik geen krat meer heb, voor mijn stuur, maar verder...

Om toch een grappig detail toe te voegen heb ik een sleutelhanger gehaakt, een grappig vleermuisje.


Ik heb de vleugels en oren ook gehaakt, in het patroon zijn die van vilt. Het vilt ziet er leuk uit, maar in gebruik denk ik dat het vilt snel lelijk wordt. Als sleutelhanger zal hij toch veel aan mijn fiets fladderen, mijn jaszak in en uit gaan, dus het leek me beter om hem een beetje duurzaam te maken. Iemand anders had al leuke vleugels en oren bedacht en het patroontje gedeeld.





Zelda is altijd al bang geweest voor de glazenwassers. Ze hoeft de ladder maar te horen of ze rent grommend naar zolder om zich te verstoppen. Daar blijft ze dan een paar uur zitten chagrijnen......
Op het moment is de schilder met het buitenwerk bezig, met een steiger, trappen en een ladder. Ik had verwacht dat ze daar niet zo heel blij mee zou zijn....




Niets bleek minder waar... Ze springt er steeds op (als de schilder weg is), wil van het ene raam naar het andere via de steiger en het dakje boven de voordeur... Er staan dus ook al pootjes in de grondverf... Die zijn nog wel weg te werken, maar het is wel even iets om rekening mee te houden! Maf poesje...

Om de katten af te leiden, ging vriendlief ze vermaken met de laser. Dexter heeft een nieuwe techniek bedacht....





'De buikschuiver'...


grtz,

Ilse

3 opmerkingen:

  1. Haha, het verhaal over de fiets kan mijn verhaal zijn, behalve dan dat ik niet eerst een oma-fiets had en ik nog niet weet wat mijn nieuwe sleutelhanger gaat worden ;-) De rest van de woorden hadden van mij kunnen zijn :-) Leuk, zo'n vleermuisje, wie weeet kmt die ook nog wel aan mijn nieuwe fiets, nu hangt mijn geluksvogel van mijn vorige fiets er nog aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig vleermuisje, nu durft niemand aan jouw fiets te komen :-)
    Het verhaal over Zelda vind ik heel amusant. Echt een kat, lekker onvoorspelbaar hahaha. En die Dexter ziet er echt geweldig uit in deze houding.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke sleutelhanger. En dan denk je iemand te kennen, dus niet. Of is ze dikke maatjes met P-J?
    Groetjes van bonne maman..

    BeantwoordenVerwijderen