dinsdag 12 juni 2012

Tutorial: kado-taart

Zo! We hebben een nieuwe modem, dus internet werkt weer. Dan kan ik nu laten zien wat ik vorige week heb gedaan.
Allereerst heb ik een taart te laten zien.Geen haakwerk, geen naaiwerk, maar wel zelfgemaakt! Ik heb er veel leuke reacties op gekregen, dus leek het me de moeite waard om hem hier te plaatsen.
Een collega van mij werd 50 en we hebben hem deze taart gegeven. Gevuld met serpentines, mosterdzakjes en geld. Zo'n taart is heel eenvoudig te maken.


Je hebt nodig:

3 kadodozen/ hoedendozen of spanen doosjes in verschillende maten. (bijvoorbeeld Xenos)
1 onderbord
lijmpistool (met patronen)
tackygum/ tesa powerstrips (soort kauwgom, om mee te plakken, oa bij Action)
versiermateriaal afhankelijk van de gelegenheid en smaak van de ontvanger(s) (deze Abraham komt van de Multivlaai)

Als je het geluk hebt dat je mooie dozen hebt gevonden, kun je ze zo gebruiken. Anders kun je ze met verfspray eerst in de gewenste kleur spuiten.
Plak met tackygum de grootste doos op het onderbord en met het lijmpistool de tweede doos op het grootste deksel, derde doosje op het middelste deksel. Op het bovenste deksel lijm je de Abraham/Sarah/ bruidspaar/ ....( denk bijv aan cijferkaarsjes, playmobilpoppetje, leuke amigurumi...)



Verder is het een kwestie van versieren naar keuze:
Hier heb ik klassieke kaarsjes voor taarten gebruikt, de stekertjes heb ik met een tangetje afgeknipt en de houdertjes toen met het lijmpistool vastgezet. De kaarsjes heb ik aan de onderkant iets gesmolten, zodat ze stevig in de houdertjes stonden. (ze hebben een autorit overleefd, dus het is gelukt!)
De slingertjes zijn gemaakt van stukjes washitape, dubbel gevouwen om een katoendraadje en vervolgens in een puntje geknipt. De foto's zijn helaas niet zo heel best; ik was eerst eigenlijk niet van plan om hierover te bloggen, dus ik heb er niet erg mijn best op gedaan.
Voor een bruidstaart heb ik een keer bloemetjes en kraaltjes op doosjes vastgelijmd. Die kraaltjes zou ik afraden; dat is een hele klus! Bij Xenos verkopen ze kant en klare kralensnoeren, dat scheelt een heleboel werk/tijd/geklieder/ frustratie...;)
Ook leuk is het om een slinger van zijden bloemen te gebruiken, of zo'n bloemenring voor om kaarsen (in z'n geheel bovenop en/ of in stukken rondom).



Er is van alles te bedenken en het leuke is: binnenin is nog alle ruimte voor leuke kadootjes, briefjes, kaarsjes en rozenblaadjes, zakjes mosterd etc.
Mocht je dit idee gebruiken: ik ben heel benieuwd wat een ander hiervan 'bakt' en kom graag de foto's bekijken op je blog! (mailen mag ook)

Volgende tutorial gaat weer over haken en is in de maak; het wordt een oranje-supporter...

grtz,

Ilse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten