vrijdag 19 juli 2013

Zomer

Wat een genot, dit heerlijke zomerweer....
De tuin vaart er wel bij!



We blijken meer stokrozen te hebben dan ik dacht en verrassend genoeg zijn het drie verschillende tinten roze; prachtig!






De bessen zijn al rijp, de tomaatjes gaan nu ook heel hard en ons kleine appelboompje is ook heel wat van plan voor dit najaar.... 't is net of ie de kunst afgekeken heeft van die andere twee, want er hangen trossen met appels aan! 

Dexter moet af en toe even in de schaduw bijkomen van de warmte. Zijn wang is trouwens al weer bijna helemaal beter; hij heeft er geen last meer van en het wondje is bijna weg.


Zelda geniet van het zonnetje en alle insecten waar ze op kan jagen....



Ik blijf een beetje uit de zon, want ik moet zo nog werken. Even wat draadjes afhechten van mijn hexagons, vast bedenken hoe ik het deken verder af ga werken... Het lijkt me leuk om hier een rand om te maken, maar ik moet dan eerst de boven en onderkant opvullen met halve hexagons. Misschien doe ik dat al wel in de kleur van de rand... ik zit te denken aan een brede rand met kobaltblauw of petrol en dan één toertje met wat lichter blauw ertussen. Daar zal ik nog wel garen voor aan moeten schaffen, want van beide heb ik niet meer zo heel veel. Nog eens even goed over nadenken!


Ondertussen word het deken al wel gebruikt, als het even kan kruipt Zelda 's avonds op en onder mijn haakwerkjes...


Voor de afwisseling ben, net als de helft van hakend Nederland, begonnen aan de South Bay Shawlette.
Het is een gratis haak patroon, vrij eenvoudig, maar met een leuk kant effect. Lekker om 's avonds nog even een paar toertjes te haken wanneer ik geen zin heb om uitgebreid te moeten tellen of nieuwe dingen te proberen. 


Ik haak deze omslagdoek met twee tinten. Nu de ene kleur op is, heb ik daarvoor een nog iets lichtere tint gepakt. Wanneer deze op is, moet ik nog maar even zien welke ik dan pak. Het voordeel is dat ik geen teruggaande toeren haak; dus ik heb beide toeren de goede kant boven. Het betekent wel dat ik weer aardig wat draadjes af te hechten heb... Verder haakt dit patroon heerlijk vlot weg en het patroon is heel makkelijk te onthouden. 


geniet van het weer!

grtz, 

Ilse

3 opmerkingen:

  1. Hé, wat grappig, ik ben bijna hetzelfde patroon aan het haken,zo te zien :-)
    Je tuin staat er prachtig bij, dit is echt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, die stokrozen. En wat is het genieten van fruit uit eigen tuin. Wij zijn ook al lekker aan het nopen van de rode bessen.
    Je plaid ziet er erg mooi uit, ik ben benieuwd naar de afwerking.
    Naar de omslagdoek moet ik niet te veel kijken, wil ik ook, maar gaat niet met de pols.
    Fijn weekend, geniet van het mooie weer.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wou wat ziet dat er allemaal prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen