zondag 6 januari 2013

Need for speed

Vrijdag avond had ik zin in om meters te maken op de naaimachine. Gewoon, zonder veel nadenken, tekenen, meten, spelden; gewoon rechtdoor met veel gas erop. Ik had nog twee mini charmpacks liggen, allebei van dezelfde serie. Eerder al had ik zitten kijken of ik bijpassende stoffen had/ kon vinden om er een quiltje van te maken, maar dat leverde niet echt wat op. Bovendien zijn het ook maar vierkantjes van 2,5", dus daar kun je ook niet teveel in knippen; er zou niets meer overblijven!



Ik heb ze toen gewoon zo aan elkaar gezet, gesandwicht en doorgequilt. Ik heb de bies er aan gezet en met een glaasje wijn op de bank heb ik de bies omgezoomd. Een quilt in één avond! Niet iets om heel vaak te doen, maar zo heel af en toe is het wel leuk! (vermoeiend ook wel...)





Het is niet heel groot: maatje poppen/ katten/ mini quiltje. Hij is ook netjes geworden, ondanks het hoge tempo. Het enige probleem is dat ik nu niet zo goed weet wat ik er nu mee aan moet...het zou bijvoorbeeld best een leuk tafelkleedje zijn, maar hij past niet bij de rest van het huis.... 

grtz, 

Ilse

PS ik wil er nog even aan toevoegen dat ik verder absoluut geen snelheidsduivel ben; heb zelfs geen rijbewijs... (nee, ik wil ook geen rijbewijs) Alleen achter de naaimachine houd ik van vol gas!


5 opmerkingen:

  1. Mooi! Ach, misschien kun je 'm nog eens kado doen bij iemand die wel deze kleuren in huis heeft?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, dat heb je wel super snel gedaan! En ik vind het leuk geworden. Zou het goed doen als poppendekentje. De stofjes passen goed bij elkaar. Ik zou het je niet na kunnen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig quiltje met mooie kleuren. Het gaat kriebelen als ik dit voorbij zie komen. Je vindt er vast nog wel een bestemming voor. Het voornaamste is dat je weer lekker bezig bent geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat is ie enorm mooi zeg en wat snel gedaan

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh leuk!! Zo'n soort quilt wil ik als mijn eerste quilt gaan maken. Spannend toch wel. Goed werk heb je gedaan!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen