zaterdag 28 april 2012

Breien

Breien heb ik ooit wel eens een beetje geleerd, maar het was niet mijn ding. Op de basisschool heb ik (met mijn moeder als handwerkjuf!) wel een poppetje gebreid. Misschien nog wel meer dan 1. Er staat me iets bij dat ik heel kort heel fanatiek was... Later heb ik het nog wel eens geprobeerd, maar de pennen gingen alle kanten op... Het was niet erg bevredigend en om toch nog iets te maken heb ik een lap gebreid om om een strokrans te bevestigen. Toen die af was heb ik de wol weggegeven en de naalden opgeborgen.

Maar ja, op internet kom ik steeds zoveel mooie breisels tegen... Deze eierwarmers bijvoorbeeld... zo leuk. Scroll ook even naar beneden voor de egeltjes.. Van zulke egels wil ik wel een huis vol, gezellig voor op tafel, de vensterbank, op een kastje... Schattig kadootje ook.

Toen ik deze patronen aan mijn moeder liet zien, zei ze dat ik maar korte breinaalden moest kopen, en dat ze het me zou leren. En toen ging ze op vakantie.


Daar kon ik dus niet op wachten.... Het lijken net satestokjes, maar het zijn bamboe breinaalden. Met naalden, katoen en google ben ik begonnen. Het gaat bepaald niet snel en mijn techniek is niet geheel vlekkeloos, maar ik brei!
Ik ben begonnen met een gratis patroontje van dezelfde mevrouw van little cotton rabbits.


Iets minder vulling in het lijfje was charmanter geweest. En ze staat erbij of ze heel nodig moet plassen... Maar toch: ik heb gebreid!
Toen ben ik meteen verder gegaan; iedere avond een stukje breien.


Ik moet erbij zeggen dat mijn tweede poging een kat moest worden, maar vriendlief feliciteerde me al met een 'mooie muis'.....
Ik blijf oefenen, denk dat ik dit keer wel blijf breien. Er zijn zoveel leuke patronen te vinden!


grtz

Ilse

1 opmerking: