woensdag 18 april 2012

Nog een draakje...


Deze had ik nog niet laten zien, maar dit kleine monster had ik ook nog gemaakt... Terwijl ik hiermee bezig was, ontstond het idee voor het kleine kitten en ben ik daar druk mee aan de slag gegaan. Daardoor ben ik een beetje aan hem voorbij gegaan. Maar hij is wel schattig, toch?
Ik heb hem niet de vleugels en hoorntjes gegeven die zijn neefjes hebben, omdat ik nu een andere look wilde. Bovendien is het een behoorlijk geklieder met textiellijm. Hij heeft wel net zo'n buikje, want dat is toch wel heel schattig (jammer dat ik er niet aan gedacht heb 'before' foto's te nemen; dan had ik kunnen laten zien hoeveel het toevoegt..).
Deze keer ben ik zelf aan de knutsel gegaan voor een (hoe noem je dat?!) kam van stekels.
Zie hier het resultaat:
Stoer hé?
Dit keer heb ik de ogen ook beter geplaatst: heb nog eens weer goed gekeken naar de foto's van Stephanie. En de wangetjes heb ik nu weggelaten, maar deze heeft wenkbrauwen. Even heb ik nog gedacht over oortjes of hoorntjes, maar eigenlijk vind ik z'n gezichtje zo eenvoudig wel mooi.




Fotogeniek van alle kanten!
De katten vinden hem ook lief: ze willen hem steeds kopjes geven. Ondanks de droge bonen onderin het lijf, isie daar niet stabiel genoeg voor. Gebruiken jullie ook wel eens iets om een ami te verzwaren? Ik heb ook wel eens rijst gebruikt, maar dan moet je wel heel strak gehaakt hebben, anders loopt het eruit.
-over rijst: Ik had de paddestoeltjes van Grietje gemaakt, onderin iets verzwaard met rijst en in een schaal met mos neergezet. Hardstikke leuk. Tot ik zag dat er vocht uit het mos opgetrokken was in de paddestoelen. Dat gaf vlekken en er zouden bijna nieuwe paddestoelen beginnen te groeien. 'Bah wat vies!' dacht ik en mikte ze linea recta de wasmachine in. 'Zo!' Na een vijf minuten begon er iets te knagen en toen ineens bedacht ik : 'de rijst!'. Maar ja, de machine draaide al...
Het meeste katoenen haakwerk trekt helemaal in elkaar bij het wassen en kost flinke moeite om weer tot oud formaat terug te brengen. Dit niet!!
Ik heb ze op de verwarming laten drogen (met gedurig omdraaien) en daarna alleen maar in droge stukken gebruikt. Waar ze overigens bijzonder leuk voor zijn ;) Daarna heb ik ze nog geregeld geinspecteerd, maar het valt mee; de rijst is netjes ingedroogd gelukkig!
Ik heb ook zo'n stukje kado gedaan aan iemand (met versgehaakte paddestoelen, niet de gewassen exemplaren!), de paddestoelen hebben in de kerstboom gehangen, rondom een bos takken gestaan (met uiltjes in de takken!); leuk, snel haakwerkje, met superschattig en veelzijdig bruikbaar resultaat. Dus bij deze: Dank je Grietje, voor het delen van dit patroon!
Ik moet er nog een foto van hebben...


Gevonden! Zelfs meer dan 1...Die verschillende roze paddestoelen zijn dus gewassen...






Ik heb geen traditionele kleuren gebruikt; ik vond dit ook wel leuk! Helaas geen foto's van verschillende manieren om te gebruiken binnenshuis, maar met een beetje fantasie kun je ook een eind komen! Na een paar paddestoelen keurig volgens het patroon ben ik wat gaan varieren; af en toe een toer meer of minder, dunner garen, kleinere haaknaald zorgt voor een gevarieerde collectie.
Ga zeker eens kijken bij Grietje (als je haar nog niet kent) want ze maakt allerlei mooie dingen en heeft veel gratis patronen en tips op haar blog staan.

Genoeg gekletst voor vandaag, er ligt nog een quilt op me te wachten..
(de grannyquilt: de rand zit eraan, hij is gesandwicht, nu het quilten nog..)

grtz

Ilse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten