maandag 23 april 2012

Rood-wit-blauw


Koninginnedag krijgt veel aandacht in blogland dit jaar. Tenminste; ik kan me niet heugen dat ik andere jaren zo veel rood-wit-blauw en oranje projectjes voorbij zag komen...
Op mijn werk (huiskamergroep in een verzorgingshuis) proberen we altijd aandacht te besteden aan seizoenen en feestdagen en ook koninginnedag krijgt de nodige aandacht. We zijn bijvoorbeeld al vlaggetjes voor een slinger aan het haken en hebben de versiering van vorig jaar al paraat. Toen we zo bezig waren, bedachten mijn collega en ik een leuke corsage. Er zijn tal van patronen voor bloemen en rozetten te vinden, maar wij wilden wel even een kleine bloemenpauze tussen de voorjaars- en zomerbloemen.



Ik heb het idee nog niet helemaal uitgewerkt, maar de basis is er al. Vandaag of morgen maak ik het af en dan hoef ik er alleen nog maar 10 te maken...; voor iedere bewoner 1.
Behalve werken en huishouden (dat schiet er wel eens bij in..) heb ik ook op hobbygebied nog wel een beetje verder gewerkt. Ik ben bezig met het quilten van de grannyquilt, op de machine. Helaas was mijn bobbinfill op en is dat niet op veel plekken te krijgen. Inmiddels heb ik wat geregeld en als het weer meewerkt, ga ik dat vanmiddag nog ophalen.
Een tijdje terug heb ik een bol spagetti gekocht, om eens te proberen. Meestal haak ik met normaal tot dun garen, met kleine naalden. Opeens in het heel groot werken was toch niet mijn ding. Het garen is daarbij ook nog eens elastisch.... Alles wat ik begon bobbelde en trok scheef. En zo groot.....!!  Ik heb het uitgehaald en op zolder neergezet. Iedere keer dat ik die bol zag, baalde ik ervan; zo'n grote bol, best prijzig (zeker als je bedenkt dat het eigenlijk afval is) en ik heb er niet eens wat van gemaakt.
Een aantal dagen terug was ik het ineens zat en besloot dat het dan maar een mat/ kleed moest worden. En dat is het geworden.



Niks bijzonders, maar ik ben blij dat die bol weg is. Hij heeft dezelfde maat als de deurmat. Zo'n kolosale bol en dan toch maar zo'n bescheiden matje.... Maar goed. In de winter kan hij wel in het toilet, want dan zijn de tegels daar zo koud aan je voeten. Nu ligt ie nog in de woonkamer. Dan kan ik ernaar kijken en bedenken dat ik dat toch maar mooi heb afgemaakt:)!

Foto's en patroon van koninginnedagcorsage volgen nog.

grtz

Ilse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten