zaterdag 7 juli 2012

Kooi zoekt vogel


Al een tijdje terug heb ik een leuk kooitje gekocht. Op zich niet heel bijzonder, maar wel een leuk kooitje. Vooral omdat deze halfrond is, vind ik hem leuk; deze kun je tegen de muur aan hangen!

Uiteraard is hij niet bedoeld voor een echte vogel. Ik denk ook niet dat ik er goed aan zou doen een echte vogel in huis te halen.... De katten zouden helemaal gek worden!
(Zelda zou laatst al wel even een ekster vangen. Met haar magere 3 kilo. De ekster is bijna net zo zwaar... Dexter gaat al in sluipmodus als er op het dak aan de overkant een merel zit. Lichtelijk overdreven!)

Voor mij is dit een mooi excuus om mijn haaknaald maar weer eens te pakken! Op ravelry heb ik een erg leuk patroon gevonden, van een nét even anders vogeltje. Er wordt aan gewerkt... Mede-ravelers kunnen al spieken; want ik heb het al gemarkeerd als project....

Van de week heb ik ook nog een klein breipatroon gemaakt; een kuiken van meesterbreier Alan Dart.
Het was vrij eenvoudig, was snel af, maar ik vind hem niet heel bijzonder. Ik had andere kralen voor de oogjes moeten gebruiken denk ik en ik vind zijn koppie niet mooi op z'n lijfje zitten. Hoe meer ik probeerde te veranderen, hoe beroerder het werd. Dus heb ik hem maar zo gelaten. Wanneer ik volgend jaar de Paasspullen weer tevoorschijn haal, kijk ik er misschien anders tegenaan.



Het staartje vind ik wel leuk; zo'n mooi klein puntje. 

Verder heb ik weer rondjes gehaakt, weer een kussen met cirkelblokken. Ik blijf het een leuk patroon vinden en het haakt heerlijk weg. Deze keer heb ik blauwtinten gebruikt voor de cirkels en wit voor de vierkanten. Als ik nou vanavond goed doorwerk en alle draadjes afwerk, kan ie morgen mooi op de foto...

Ik ga eerst maar weer eens terug naar mijn vogeltje... ;)

grtz, 

Ilse


Geen opmerkingen:

Een reactie posten