vrijdag 7 december 2012

Nog een kerstboom!

Deze kerstboom heb ik gekregen; hij is gemaakt door mijn moeder. Het was mijn sinterklaassurprise; een kerstboom waar de katten niet bij kunnen. Mooi he?!


Dat is nog niet alles, want de stam van de boom is een klepje (sluit met klitteband) en als je dat optilt, kun je bij de schakelaar...


Van de verlichting!
Hij is nog behoorlijk groot, want de kerstballen die er aan hangen zijn niet eens de kleinste die te koop zijn... Het schilderij dat normaal boven de bank hangt is tijdelijk naar boven, nu hangt deze kerstboom er. En als het donker is doe ik de lichtjes aan, zo gezellig ;)
Mijn moeder heeft het zo uitgedokterd dat ik de batterijtjes van de verlichting kan vervangen. En na de kerst, kan ik zelfs het frame met de stof etc uit de lijst halen en er iets anders in doen. Ze heeft het nagemeten en er zijn canvassen te koop die precies in deze lijst passen!
Ze heeft door de jaren heen heel wat fantastische surprises gemaakt voor ons.. Papier mache dinosaurussen voor mijn broertje (die heeft hij nog lang bewaard) en ik heb eens een koe gekregen die ik moest helpen bevallen (als je koeien spaart en zegt dat je dierenarts wil worden, ja, dan krijg je dat!).
Nee, het creatieve heb ik niet van een vreemde.
Ik probeer haar zover te krijgen dat ze een eigen blog begint, ze maakt zoveel leuke dingen die anderen ook vast leuk vinden om te zien! Wieweet komt dat nog!

Nu nog iets wat ik wel zelf gemaakt heb, minder bijzonder, maar wel nuttig. Zelda slaapt 's nachts vaak in een mandje. Het is nogal een slap, vormeloos en eigenlijk nèt te klein geval, waar ze zich dan zo goed mogelijk in wurmt. Het ligt op een kussen, bovenop de linnenkast.



Een kat met een mandje dat niet past, ik vond het niet kunnen! Dus ik heb wol gepakt (dat vindt ze duidelijk spannender dan katoen) en ben gaan haken. Zonder plan, gewoon rond met een opstaande rand. Ik heb 3 draden genomen, zodat het met naald 3,5 lekker snel ging en toch stevig werd. 
Af en toe even passen tussendoor...


Serieus: ik hoefde het maar neer te leggen en glad te strijken; dan kwam ze er gauw aan gedribbeld, even snuffelen en hop- Mw zit! 
Gisteravond heb ik hem afgemaakt en ik heb het mandje naast de andere gelegd, op de kast. Toen ik vanmorgen ging kijken, lag ze in het nieuwe mandje te slapen...



Vanmiddag ging het poseren niet zo heel goed, als ik een beetje dichtbij kwam, sprong ze steeds op om kopjes te komen geven. Wel lief, niet zo handig voor de foto. 

Morgen heb ik weer kerstbomen te laten zien. Eigenlijk had ik ze vanmiddag al af willen maken, maar het schoot niet zo op. Ik moest nogal vaak opspringen om een zekere kat uit de boom te jagen.... 
(hihi, hij zat een keer vast; wist niet meer hoe hij er uit moest komen... hij hing op de kop, door de hele boom gedrapeerd... ik heb hem er maar via de zijkant uitgetild!)

grtz, 

Ilse


3 opmerkingen:

  1. Wauw! Wat een creatieve alternatieve boom! Ontzettend goed bedacht! Meld je het even als je je moeder hebt overgehaald? Dan ga ik meteen kijken!
    Je mandje is goed gelukt en goed gekeurd door madam; goed gedaan dus!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een supermooie boom. Je moeder moet echt een blog gaan beginnen hoor.
    Je mandje is duidelijk een succes, lief dat het meteen in gebruik genomen is.
    Ik kijk uit naar je andere kerstbomen. Wel zonder kat???? Hihihihi
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig de appel "kat" valt niet ver van de boom. Weer genoten van je verhaaltje. En mams van Ilse please begin snel een blog !!!

    BeantwoordenVerwijderen