vrijdag 21 december 2012

Wantjes

Een tijdje geleden alweer, kreeg ik van Vera een patroon van kerstwantjes. Het staat als gratis patroon op haar blog, maar ze had bij de swap een handige geprinte versie gedaan. Toen vriendinnen uit Enschede mij opbelden, om te vragen of ik meeging naar het glazen huis van Serious Request, heb ik dat in mijn tas gestopt. Een klein werkje, makkelijk mee te nemen is altijd ideaal voor de treinreis. (het kost mij 2 uur om naar Enschede te reizen)



De eerste wantjes die ik af had, zijn direct in beslag genomen- die mochten niet meer mee terug! Het was maar goed dat ik voor de kinderen van mijn vriendin al muisjes (Suusje en Karel) had meegenomen, want anders had ik langer moeten blijven om voor iedereen wat te maken...

Op de terugweg ben ik ook maar wat wantjes voor mezelf gestart, een mooie gelegenheid om mijn bolletje 'brazillia' (Catania) en 'ina' (van Wibra) uit te proberen en te gebruiken. Het valt me mee, om met het sprietjes garen te haken! Shiny, dat pluizige garen had ik wel eens geprobeerd en daar werd ik niet heel vrolijk van. Misschien moet ik dat nog eens opnieuw proberen.



Ze staan heel schattig in de kerstboom!

De sneeuwpop en de kerstsokjes  van de swap heb ik samen op een krans gedaan. Ik durf die niet buiten te hangen met dit weer, maar aan de binnendeur fleurt hij de boel mooi op!


Het zit gewoon met spelden vast, dus als ik ze volgend jaar anders wil gebruiken, dan kan dat gemakkelijk!

grtz,

Ilse

4 opmerkingen:

  1. oww die wandjes met dat zilver is zo mooi zeg ♥ ook je krans mag er zijn

    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke krans, leuke wantjes! (niet zo raar, hoor, dat die meteen ingepikt zijn ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De wantjes zijn super, wat een leuk garen met dat zilver erin. Als dit je lukt gaat het ook met shiny hoor. Je krans ziet er ook prachtig uit. Ik ben blij dat de swap zo in de smaak gevallen is.
    Fijne feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ziet dat er super leuk uit, fijne feestdagen
    groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen